fredag 3. april 2009

PANG!

I dag da jeg satt og ventet på at hun som hadde tatt med seg nøkkelen til jijuka forhåpentligvis skulle komme, hørtes et smell så høyt at jeg nesten lurte på om det var et hus som hadde rast sammen over vegen. Sammen med flere andre tuslet jeg litt fortere enn sakte bort til vegkanten for å se. Det var godt det var noen som hadde sett det hele mye bedre enn meg, og dermed løpt over vegen, for ved siden av en veltet motorsykkel lå det en dame. Sjåføren av motorsykkelen var ikke å se, men at damen som lå der hadde det vondt og ikke greide å røre seg, det var lett å se. De fikk løftet henne opp på fortauet, og siden inn i en taxi som forhåpentligvis kjørte henne til sykehuset. De krysset av hvor hun hadde ligget og tegnet konturene av den veltede motorsykkelen på asfalten før de løftet den vekk fra kjørebanen.

Fra nå av kommer jeg nok til å se meg ekstra godt om før jeg går over vegen, og hvis jeg merker at det kommer en motorsykkel i full fykende fart, vil jeg ikke ta sjansen på at den stopper eller greier å svinge unna meg. Hele denne hendelsen er jo egentlig ille nok, men den må så klart være enda ett hakk verre enn at denne damen ble stygt påkjørt: Fra den grønne arbeidskappen hennes kunne vi enkelt se at hun jobber for staten som "veg-/grøftekoster". Med denne opplysningen følger sannheter som at hun helt sikkert ikke egentlig har råd til å ta taxi, og at sykehuset hun havnet på ikke var av beste standard. Jeg håper hun, eller noen hun kjenner, har råd til å betale sykehusopphold og -behandling for henne, selv om en av mine venner, som også var der kom med denne oppmuntrende kommentaren: Vi bruker å si, at hvis du mister skoene når du blir påkjørt, da dør du.

Da taxi, motorsykkel og folk var fjernet fra åstedet, lå det et par røde flippflopper igjen..

Linn Silje<3

Ingen kommentarer: