søndag 18. januar 2009

"Bli ny" på flyet hjem

Min hjemreise går gjennom KLM, et nokså høyt ansett flyselskap. Deres tilbud er derfor også av høy rang, og Internettsidene er enkle å finne fram på. Når man sjekker reiseruten på KLM.no, får man ikke bare vite når man letter og lander og hvor og hvor lenge
man skal være på hvert sted, man får også tilbud om disse to tingene:
1) Registrer ditt "Flying Blue"-nummer og få denne reisen medregnet
i de opparbeidede "milesene"
2) Registrer ditt ønske av spesialmat, bl.a. kosher, strengt vegetar, asiatisk vegetar osv.

Jeg ville selvfølgelig tjene mest mulig på reisen som står foran meg, og prøvde å legge inn mitt "Flying Blue"-nummer.Det gikk ikke. Jeg prøvde flere ganger, men uten hell, siden var ikke i stand til å utføre det jeg ønsket. For å sjekke om det kunne være noe galt med samsvaret mellom billetten og "Flying Blue"-profilen min, prøvde jeg å velge spesialmat. Denne
hadde ikke siden noe problem med å lagre på flybilletten min, og idet jeg trykket ned venstre museknapp oppfattet øynene og hjernen min at det stod: Please notice that you can only indicate this once.
Jeg vet ikke om det er en gang i livet eller en gang for denne billetten, uansett kommer jeg til å nyte et måltid fritt for gris og helt
sikkert halal, når jeg flyr over Afrika og inn i Europa.

Linn Silje<3

Ingen kommentarer: