torsdag 26. februar 2009

Livstegn fra Butare

Ikke nok med at jeg skal infiltrere AMU Kigali, na har de jammen meg sendt meg soerover for a klusse til opplegget deres her ogsa. I gar var vi rundt pa hjemmebesoek, men endte opp med a sitte inne pa et klasserom sammen med to laerere mens regnet "hoeljet" ned. Jeg greide a berge skjoertet mitt nesten helt fritt for soele (proev a ga med flip-flopper pa en gjoermete veg, og fortell meg sa hvordan du sa ut bak etterpa:b), kun tre flekker, helt til vi kom sa langt at vi naerment oss byen.. Da jeg satte meg ned for a spise lunsj hadde skjoertet mitt fatt et helt nytt moenster bak. Ikke var det toert heller, sa da jeg reiste meg var deler av moensteret blitt overfoert til stolen.

I dag har vi laert bort litt engelsk, og ellers bare vaert sammen med jentene som laerer a sy her. Hanne ble skikkelig ivrig, og sydde sa det sang etter, mens jeg satt og sa pa. Jeg er i grunn ikke sa glad i symaskin, og hadde det helt greit til en av jentene kom og ville ha meg til a sy. Og dette var ikke de samme lappene Hanne satt og lekte med, na skulle jeg fa aeren av a sy skjoertet til en knallbla skoleuniform. For a gjoere en lang historie kort, gjorde denne jenta det samme da hun innsa, etter at jeg hadde proevd og feilet tre ganger, at det nok gikk fortere hvis hun gjorde det selv. Jeg kan dermed ikke skryte pa meg a ha sydd en rwandisk skoleuniform, men rysjene pa ett av skjoertene har jeg laget!

Linn Silje<3

Ingen kommentarer: