fredag 21. november 2008

Kjole

Kjolen er sydd, hodeplagg kjøpt inn, og jeg har fortsatt litt tid på meg før jeg MÅ kunne kinyarwanda flytende. I søken etter å bli rwandisk, har jeg tatt det drastiske steget og fått sydd meg en tradisjonell rwandisk drakt (i et litt mindre tradisjonelt stoff). Kjolen er også et ledd i en viss konkurranse som pågår mellom oss Haldstudenter her i Øst-Afrika, der beste lokale antrekk skal kåres. Etter å ha fått en smakebit av hva de andre har i bakhånd, gled motivasjonen litt bort, helt til tilbehøret ble funnet. Jeg vet ikke helt om jeg ville sammenliknet det med søljer, men det gjør i alle fall susen!

Jeg har dessverre ikke fått mulighet til å bruke kjolen ennå, men når vi skal i bryllupp idesember byr anledningen seg. Da blir det to stykk amazunguer i to stykk afrikanske kreasjoner - en fryd for øyet, bare vent og se!

Linn Silje<3

Ingen kommentarer: