torsdag 20. november 2008

Meningsløst, men til slutt produktivt

Etter flere mer eller mindre seriøse innlegg føler jeg nå at det er på tide med litt tull. Jeg tuller selvfølgelig ikke til vanlig, men håper på at underholdningsverdien i bloggen min skal stige ytterligere hvis jeg tilfører noen morsomheter.

Å redde verden er nokså seriøse saker, og et tidkrevende arbeide. Likevel frister det å ikke redde verden noen dager også, slik som i dag. Da den vanlige timeplanen for onsdager ble tilsidesatt nok en gang, og vi fikk i oppgave å skrive små historier fra hjemmebesøk og åpne det lille huset etterpå, tilsidesatte vi disse forslagene til fordel for å gjøre; ingenting.

Eller, det er vel ikke helt sant, jeg har funnet ut at det er flere enn meg som gjør unødvendige ting i stedet for fornuftige innimellom. Ta bare en titt på Windows Media Player. Hvis du åpner den, høyreklikker og går inn på Batteri, finner du flere typer grafikk du kan velge til spilleren din. Selv om disse formene som rører seg over skjermen din nok er passe unødvendige som de er, har de til og med lagt ned mer arbeid i dem enn bare å lage grafikken. De har alle fått navn. Lyskule. De rare sirklers dans. Kommer mot deg. Bomullsstjerne. Løvetannstråler. Dypdykk. Stjernenatt. Hendelseshorisont. Strekdans. Edelstenmatrise. Blekkskru. Reflektor. Jeg ser sannheten. Kaleidosyn. Kjemisk nova. Lotus. Grønn er ikke din fiende. Rolig. Søvnig strøm. Røyk eller vann?. Edderkoppens siste øyeblikk.... Jordbæreksplosjon. Verden. Tornadoen hviler. Tilbake til gamle vaner.

Hvilket som er verst vet jeg ikke, men unødvendig bruk av tid var det av både dem og meg, så nå skal jeg gjøre noe fornuftig før dagen ender. Noen ganger hjelper det å gjøre noe totalt meningsløst før man kommer på at man har lyst til å redde verden igjen.

Linn Silje<3

2 kommentarer:

Else Karin sa...

Haha, neida, grønn er ikke din fiende ;) vikti å huske d :)

Anonym sa...

æ stemme for kjemisk nova;-)